måndag 9 juni 2008

Idag har jag lämnat in min overlock på service. Herregud, det skulle ta en vecka! Ja, ja. Man måste väl kunna sy på en vanlig maskin också (särskilt med tanke på att jag köpte ny för tre veckor sedan!) men separationsångesten är stor. Det är ju faktiskt som äpplen och päron!

Jag bestämde mig iaf för att ge mig på en orange velour som jag köpte häromdagen. Det fick bli en sparkbyxa med bruna detaljer och foder. Jag bara älskar den här färgen!

Velour och fodertyg från Ohlssons tyger, mönser från Stoff & Stil.



Och så här ser den ut på min provdocka i storlek 68!

3 kommentarer:

F . A . E - Mjuka kläder för goa barn sa...

Gud så fina och orange är så läcker särskilt med brunt till. Söt liten modell också.

Anonym sa...

Verkligen toppenfint! Sådana här vill jag också göra känner jag nu! Är så galet sugen på orange! Tror att man om bara ett år kan kalla färgen orange för 2008-ig :-)

PajaS sa...

Ja, visst är det! Flytväst-orange särskilt. Årets plagg? ;-)