onsdag 8 oktober 2008

Vänliga donatorer!

Ibland ska man vara glad åt skvaller och rykten, har jag märkt. Runt min bekantskapskrets skvallras det hejvilt om att jag syr vilket då och då resulterar i ett "Jaha?! Men jag har ju en massa tyger som bara ligger och skräpar! Då kan du ju lika gärna göra nåt av dem i stället!"

För ett tag sen kom min sambos jobbarkompis fru (puh!) förbi med en kartong tyger och jag var genast tvungen att premiär-sy i sweatshirt.


Det blev en hood och byxa till Kalle. Namnlappen har jag sytt fast som en applikation med satängsöm mitt på tröjan.

Och baktill har jag applicerat ett hjärta, men i samma tyg. Ville inte att det skulle bli för gulligt.

Tadaaa!!!

Har faktiskt aldrig sytt i sweatshirt tidigare, men gud va lätt det är! Iaf detta tyg var inte alls lika stretchigt som typ velour. Mycket lättare att göra applikationer i eftersom det inte bubblar eller drar sig.


En annan söt pryl jag sytt i dagarna är en mössa till en söt liten kille, vår granne Sixten. Har tyvärr ingen livebild så denna får duga!

En liten mysse i lila fleece, fodrad med hundtyget och en liten voove på!
Mönstret är förresten från hmmm...senaste ottobre?

Inga kommentarer: