måndag 8 december 2008

Ännu ett par hängselbrallor...

Jag lyckades inte stilla mitt sybegär igår kväll så jag var tvungen att fortsätta idag. Den här färgen är ju bara sååå härlig!

Det blev ett par till hängselbrallor. Tycker ni benen ser olika ut? Jo, då ska jag tala om en sak. Jag tycker inte riktigt om när byxben är för långa för gående små krabater. Det är lätt för dem att snubbla eller halka då. Detta kan man ju lätt lösa med att sätta mudd. Men på denna modell vill jag inte ha mudd. Så jag har sytt en liten kanal i fållen längst ner och satt ett resårband, men inte sytt igen öppningen.

På så vis kan barnet använda byxan även om den är lite för lång och när de är lagom så klipper man bara av resårbandet - och vips har man ett par utsvängda tuffa brallor! (benet till vänster). Detta ger byxan längre användningstid.

Nä, nu måste jag fortsätta sy. På återseende =)!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Grymt snygga byxor, jag måste efterapa och prova själv. ;-) En fråga bara, har du använt muddväv eller trikå till den övre delen?

Marie Frost sa...

Byxorna är hur tuffa och fina som helst!

Bustråden sa...

Bra modell och härliga färger!

Anonym sa...

Vilken häftig byxmodell du har sytt. Alla byxorna, också dem i inläggen här under, är jättefina Och jag kan bara hålla med angående byxbenen till små barn.

PajaS sa...

Tack alla!

Smågryn: Det är muddväv jag har använt till överdelen. Den turkosblå här är från gittes.se.