tisdag 25 oktober 2011

Från body till kofta



Finns det fler som jag, börjar sy saker men "hinner" inte färdigställa dem innan barnet har växt ur det? Så blev det med denna body. När jag väl skulle sätta i knapparna upptäckte jag att den var i minsta laget. Men lugn, ingen fara på taket. Jag klippte av nedre knäppningen, sydde dit en mudd istället och vips, så har lillan en kofta istället!

Före...

Efter!

Annars har det blivit ganska mycket sytt i violerna på senaste:


En A-klänning...


En tunika...


Ett set med body och byxa. Sydde dit en liten rand av violbanden på velourbyxan så de matchar lite mer...


En klänning/tunika i lite större modell.


Och sist och minst en liten klänning i lila elefanter.



2 kommentarer:

Magda sa...

Tack återigen för att du sydde den fina lilla klänningen jag beställde!! Och Mamman till Bebisen jag gav den till blev väldigt glad =)

Kram

Onomak sa...

Det var ju jättesmart att göra en kofta av bodyn. Själv är jag för lat, så jag syr bodyförlängare istället. Inte alls lika snyggt :)