tisdag 6 januari 2009

Gott nytt sy-år!

Åh, jag önskar verkligen att jag hade 3 lediga timmar mer per dygn nu. Har sååå många idéer på vad jag vill och bara måste sy. Sen sist har jag iaf hunnit sy lite granna:

En helt vanlig tröja till Kalle. Han hade inget i hundtyget innan och det måste han ju få!

Jag har funderat på en lite "kvinnligare" variant av mina hängselbrallor, så vad passar då inte bättre än en hängselklänning? Gjord på precis samma sätt, fast en kjol i stället för en byxa nertill.

Och kanske det roligaste: En liten sovpåse till en liten kille. Ett par goda vänner till mig fick ett gossebarn häromdagen. De små liven har ju en tendens att förr eller senare lära sig sparka av sig täcket/filten när de sover. Som bot mot oron att de fryser har jag sett denna fiffiga idé - en sovpåse man stoppar den lille i så får han sparka på bäst han vill. Ut kommer han inte!

Mamman ifråga jagar bovar på arbetstid så jag tänkte gott att hon kan få göra det under sin mammaledighet också - därav tygvalet. Fodrat med mjuk vit velour och ett hjärta av tre gula elefanter som applikation. Hoppas gossen blir varm och go!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad söta små kläder du gör. Känns nästan som om jag måste beställa något till min lillebror.

PajaS sa...

Tack tack! Självklart får du göra det, bara att skicka ett mail!